Vostè està aquí:Home » Senderisme » SERRAT DE MATANEGRA

SERRAT DE MATANEGRA

CIRCUIT MITJA DISTÀNCIA SERRAT DE MATANEGRA

RECORREGUT: Rialp – Rodés – Sant Romà de Tavérnoles- Bordes de Surp -Rodés – Rialp

DURADA:

DESNIVELL:1700+ (Inici/Final .-Rialp)

Cota mínima : 700m Rialp

Cota Màxima: 2090m Piflorit

DISTÀNCIA:23km

DIFICULTAT:

VARIANTS:

625c99_aa81565a91464c98bb4dab2c3afb78ac.jpg_srb_p_1080_280_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srb

serrat_matanegra

RECOMANACIONS I DADES ÚTILS

.- Circuit apte per fer a partir de finals de primavera, estiu i tardor. En altres èpoques les cotes altes poden estar cobertes de neu .

.- Es el circuit més tècnic, amb zones aèries i curtes grimpades. Els trams de bosc requereixen de força atenció. Circuit recomanat tant sols per persones expertes en l’ús de dispositius gps i orientació.

.- Aquest circuit és pot realitzar també amb sortida i arribada a Rodès. En aquest cas realitzaríem 17km / 1300+.

.- El circuit Serrat de Matanegra és ideal per fer un rodatge alternatiu, ja que disposa de trams de pujada, trams planers on podrem córrer àgils, trams de forta baixada en els darrers quilòmetres i un divertit tram tècnic, una mica aeri amb petites grimpades, cosa que li dona un punt diferencial. Farem trams solanells , altres entre senders ombrívols i creuarem alguns torrents d’aigua fresca fins arribar a Sant Romà. Hem de tenir en compte que a partir de Sant Romà de Tavèrnoles no tornarem a trobar aigua fins a Rodés.

ELEMENTS D’ESPECIAL INTERÈS

CULTURA

ITINERARI

.- Sortint del nucli de Rialp (725m), ràpidament creuarem el castell hi ha la Cabana de Caçadors agafarem el camí que ens puja a Rodès. Aquest camí entre roures s’enfila de valent de bon inici. Creuem Rodès i seguirem fins a Sant Romà de Tavèrnoles per corriol amb algun tram aeri i molt bones vistes. Arribarem a Sant Romà , poble en runes, on trobarem la font que també serveix d’abeurador per els ramats de vaques, ovelles i cabres que normalment pasten als seus prats. Un cop al poble ens enfilarem a la nostra esquerre , on ja veiem tota la carena que farem a continuació. El primer tram és el més aeri, amb trams de curtes grimpades, fins que arribem a un collet, on ja per dintre del bosc i amb forta pendent , ens durà fins el Tossal de Fontfreda (2035m). Aquí resseguirem entre prats tot el Serrat de Matanegra , fins el Pic de Piflorit, un gran mirador de la Vall d’Àssua i el Montsent de Pallars. Amb forta baixada esquivant els arbres arribarem al Plà de Sant Genís, un tranquil prat a 1800m, des d’on baixarem ja sense treva fins a Rialp, passant altre cop de nou per Rodès.
[]

Ajuntament de Rialp 2014 © Tots els drets reservats / Desenvolupat per Imatge & Produccions / Diseny i photo Smontero