Vostè està aquí:Home » Senderisme » Montorroio

CIRCUIT LLARGA DISTÀNCIA MONTORROIO

RECORREGUT: Rialp – Altron – Seurí – Llessuí – Caregue – Escàs – Surp – Rialp

DURADA:

DESNIVELL:3300+ (Inici/Final .- Rialp)

Cota mínima : Rialp 700m
Cota màxima : Montsent de Pallars 2898m

DISTÀNCIA: 43,5km

DIFICULTAT:

VARIANTS:

625c99_c4464f334f474b2f806df14b5da220b9.jpg_srb_p_1080_290_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srb

montorroio

RECOMANACIONS I DADES ÚTILS

.- Circuit apte per fer durant l’estiu i l’inici de la tardor , la resta de l’any les cotes altes estan ben cobertes de neu.

.- El circuit Montorroio és ideal per fer entrenaments d’alta muntanya diferents. La distància i desnivell d’aquest circuit és exigent, però el recorregut bé val una visita. Podrem gaudir d’una visita per els pobles de la Vall d’Àssua tot corrent entre senders ombrívols i creuant torrents d’aigua fresca, combinat amb la part central del recorregut que és evidentment alpí.
Trobarem punts d’aigua a tots els pobles i al creuar els rierols i torrents.
És un circuit molt exigent , hem d’estar segurs de les nostres possibilitats, ja que la zona es de difícil accés i de meteo molt canviant.

ELEMENTS D’ESPECIAL INTERÈS

CULTURA

ITINERARI

.- Sortint del nucli de Rialp (725m), ràpidament creuarem el poble i agafarem un primer tram de pista fins creuar el Torrent de Sant Antoni, o ens endinsarem al bosc amb un primer tram de forta pujada. Entre corriols anirem a buscar Altron (1020m), el primer poble que creuarem. Al sortir del poble vigilem al creuar la LV-5223 .
Entre corriols obacs i creuant els diversos Torrents arribarem en forta pujada a Seurí (1189m), poble que creuarem i seguirem pujant fins els poble més alt del circuit, Llessuí ( 1429m).
Creuem el poble i agafem el camí de l’antiga estació hivernal. Aquí ja deixem enrere els boscos per anar pujant per prats de pastura fins el Coll del Triador, i un cop creuat el coll enfilarem per la ample carena fins la base de la canal que ens durà al cim del Montsent, l’altiu dominador de la vall. Iniciem el descens fins a Entremonts, el coll que ens separa del segon cim, el Montorroio. Un cop al cim gaudirem de les vistes del Parc Nacional d’AigüesTortes i Estany de Sant Maurici i ràpidament començarem a baixar per pedriscall i prat fins a la Portella de Mainera. Aquí , desprès d’un petit descans en forma de suau pujada, tornarem baixar per prat i corriol fins a trobar la Mare de Déu de la Muntanya de Caregue, el poble de Caregue poc desprès, i més avall Escàs. Aqui tornarem a trobar aigua, molt abundant durant aquest tram del recorregut, per enfilar- nos fins a la Serra de Posa, el darrer obstacle. Un cop coronada, el camí devalla sense treva fins a Rialp, passant abans per Surp i el Castell de Rialp.
[]

Ajuntament de Rialp 2014 © Tots els drets reservats / Desenvolupat per Imatge & Produccions / Diseny i photo Smontero