6ª RialpMatxicots Extrem 82Qm

RialpMatxicots Extrem 2015 82Qm

Sortirem de Rialp pel camí Cabaner fins a Llessui, passant pels pobles de Altron i Seurí. Des d’allí anirem fins al Coll del Triador i entrarem a la zona perifèrica del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. El camí és d’herba i amb fort desnivell fins a arribar al cim del Montsent de Pallars, sostre de la cursa. Continuarem fins al Montorroio entre pedra grossa i pedra petita, amb una baixada cap a la Coma d’Espòs en direcció al pas de la Mainera passant per sota dels estanys del mateix nom.

Remuntarem de nou, ara en direcció ascendent i per l’altre costat de la vall en direcció a l’Estany Gran de la Mainera, arribant fins al coll de les Picardes. Una baixada per un terreny tècnic i salvatge arribarem fins a l’estació d’esquí d’Espot Esquí, cota 2000. Des d’allí i per la Creu de l’Eixol, anirem direcció del poble de Caregue, passant per la zona del Bedollar i per la Mare de Déu de Caregue.

Des de Caregue, i un cop passat el poble d’Escàs, amb una curta pujada saltarem fins al poble de Surp, des d’on amb una ràpida baixada arribarem a la Barraca dels Caçadors a les afores de Rialp. Fent un revolt cap al nord i creuant pel pont de la C-13 anirem per la zona de Baursos per enfilar la pujada cap a Beraní, passant per Sant Joan de Colinos. Una sostinguda pujada pel mig del bosc, i en direcció al massís de l’Orri, ens portarà fins a l’indret de les Penyes d’Auló, sostre d’aquest segon bucle de la cursa. Una ràpida i divertida baixada fent innumerables ziga-zagues ens portarà fins al poble de Roní. Des d’allí de seguida arribarem a riu Noguera Pallaresa que creuarem pel pont de Gulleri.

Enfilarem l’última i exigent, però curta, pujada al poblat abandonat de Sant Romà de Tavérnoles, des d’on flanquejant en alçada el curs del riu, enfilarem cap al poble de Rodès. En un tres i no res arribarem a la meta al municipi de Rialp.

Rialp – Altron – Sorre – Llessui – Coll del Triador – Montsent de Pallars – Entremonts  -Montorroio  – Pas de la Mainera – Les Picardes – Espot Esquí – Mare de Déu de Caregue – Caregue – Escàs – Surp – Barraca dels Caçadors – Beraní – Penyes d’Auló – Roní – Pont de Gulleri – Sant Romà de Tavèrnoles – Rodés – Rialp

FITXA TÈCNICA

• DISTÀNCIA: 82 km
  • DESNIVELL: 6.100 +D
  • ALÇADA MÍNIMA : 725 m.
  • ALÇADA MÀXIMA: 2.883 m
  • 12 AVITUALLAMENTS: 9 líquids + sòlid i 2 líquids
  • SORTIDA: 5:30 h.19-09-2015
  • TEMPS APROXIMAT 1r: 11:30 h.