Vostè està aquí:Home » Senderisme » VALL D’ÀSSUA

CIRCUIT MITJA DISTÀNCIA VALL D’ÀSSUA

RECORREGUT: 18,5km

DURADA:

DESNIVELL: 1200m+ (Inici / Final .-Rialp)

Cota mínima : 700m Rialp

Cota màxima : 1400m Llessuí

DISTÀNCIA:18,5km

DIFICULTAT:

VARIANTS:

625c99_672d5ec925964dbda6c8ee17e880b1d0.jpg_srb_p_1080_290_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srb

vall_dassua

RECOMANACIONS I DADES ÚTILS

.- Circuit apte per fer durant tot l’any, vigilant a l’hivern les possibles zones glaçades al creuar els torrents i zones més obagues.

.- El circuit Vall d’Àssua és ideal per fer rodatges ràpids i canvis de ritme. La distància i desnivell d’aquest circuit ens permetrà recuperar-nos bé de l’esforç per tornar-hi a l’endemà. Podrem gaudir d’una visita per els pobles de la Vall d’Àssua tot corrent entre senders ombrívols i creuant torrents d’aigua fresca, combinant trams de fortes pujades amb altres de ràpides baixades tècniques.
Trobarem punts d’aigua a tots els pobles i al creuar els rierols.

ELEMENTS D’ESPECIAL INTERÈS

CULTURA

ITINERARI

.- Sortint del nucli de Rialp (725m), ràpidament creuarem el poble i agafarem un primer tram de pista fins creuar el Torrent de Sant Antoni, o ens endinsarem al bosc amb un primer tram de forta pujada. Entre corriols anirem a buscar Altron (1020m), el primer poble que creuarem. Al sortir del poble vigilem al creuar la LV-5223.
Entre corriols obacs i creuant els diversos Torrents arribarem en forta pujada a Seurí (1189m), poble que creuarem i seguirem pujant fins els punt més alt del circuit, Llessuí ( 1429m).
Creuem el poble i iniciem el descens fins a Sorre (1052m). Aquí hem de tornar a vigilar amb la carretera , ja que tot i ser poc transitada , hem de transitar per l’esquerra. Als aproximadament 200m agafarem a l’esquerra el corriol , que en continua baixada, ens portarà a creuar Sorre ( tornem a vigilar els creuaments de la carretera ) i seguir baixant fins a creuar el Riu de Rialbo i començar a pujar al nucli d’Escàs (992m). Creuarem el poble per unes dretes escales que ens portaran al cementiri. Un cop creuat Escàs, el circuit ens durà per un sender estret i solanell, resseguint una línia telefònica, fins el Coll de Cortinos, on iniciarem la darrera baixada, amb un primer tram tècnic que ens durà a Surp (1100m), el darrer nucli de la Vall d’Àssua que creuarem en aquest circuit. Un cop passat el poble seguirem baixant força dret, sempre visualitzant ja el final a Rialp, on arribarem travessant les runes del Castell de Rialp i entre carrers estrets arribarem de nou al punt de sortida, la Plaça de l’Ajuntament.

Fancy Gallery Error:
No gallery with the ID fotos-rigodons was found or you have not created albums for it yet.

Ajuntament de Rialp 2014 © Tots els drets reservats / Desenvolupat per Imatge & Produccions / Diseny i photo Smontero