Vostè està aquí:Home » Senderisme » NOGUERA PALLARESSA

DISTÀNCIA: 16 km

DIFICULTAT:

VARIANTS:

625c99_c84af7b047f647a7ab97968a7947678c.jpg_srb_p_1080_276_75_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srb

noguera

RECOMANACIONS I DADES ÚTILS

.- Circuit apte per fer durant tot l’any, vigilant a l’hivern les possibles zones glaçades al creuar els torrents i zones més obagues.

.- El circuit Noguera Pallaresa és ideal per fer rodatges ràpids i canvis de ritme. La distància i desnivell d’aquest circuit ens permetrà recuperar-nos bé de l’esforç per tornar-hi a l’endemà. Podrem gaudir d’un recorregut entre senders ombrívols i creuant torrents d’aigua fresca.
La segona part del circuit, entre Sort i Rialp, es ideal per realitzar canvis de ritme, amb zones ombrívoles i planeres al costat del riu.
Trobarem punts d’aigua a tots els pobles i al creuar els rierols.

ELEMENTS D’ESPECIAL INTERÈS

CULTURA

ITINERARI

.- Sortint del nucli de Rialp (725m), ràpidament creuarem el poble i agafarem un primer tram de pista fins creuar el Torrent de Sant Antoni, on ens endinsarem al bosc amb un primer tram de forta pujada. Entre corriols anirem a la carretera que comunica la Vall d’Àssua. Al sortir del corriol vigilarem al creuar la LV-5223.
Entre corriols obacs i alguna pastura arribarem a l’Ermita de Sant Josep. Per arribar-hi ens haurem de separar del recorregut uns 200m, però el mirador bé val una visita. Un cop retornats a l’itinerari seguirem per corriols distrets fins arribar a Olp.
Creurem el poble i a la Plaça de l’Església agafem un camí entre murs que ràpidament començarà a baixar portant-nos fins a Sort.
Entrarem a Sort per l’església, baixarem a la carretera nacional i creuarem la Noguera Pallaresa pel pont de la carretera del Port del Cantó. A les darreres cases ja trobarem indicacions i agafarem el camí de l’esquerra, sempre seguint el track.
Aquest tram, fins arribar a destí, va sempre paral·lel al riu. El primer sector es planer, ideal per fer ritmes ràpids. Posteriorment es combina amb petites pujades i baixades que salven els contraforts de roca.
Arribarem a Rialp pel camí de la Canerilla, ombrívol i divertit per sobre el riu, entrat al poble pel Pont de Santa Caterina i finalitzant el recorregut al punt de sortida.

Trobarem aigua en tots el pobles i en alguna font entre pobles.

[]

Ajuntament de Rialp 2014 © Tots els drets reservats / Desenvolupat per Imatge & Produccions / Diseny i photo Smontero